Anda Pengunjung ke

Allah Pilih Aku untuk Sayang Kamu

بسم الله الرحمن الرحيم

Ketulusan hati lahir dari jiwa yang benar ikhlas tanpa keterpaksaan.Menerima sesuatu keadaan atau perkara yang berlaku tanpa kehendak dan sesuatu yang tidak di jangka dengan penuh keredhaan.Salahkah andai hati ini menyanyangi seseorang sehingga tidak sanggup melihat air matanya mengalir,keperitannya kesengsaraanku,tangisnya adalah sedihku juga,gembiranya adalah bahagiaku.Ibarat cubit peha kanan peha kiri terasa.Susah untuk aku ungkapkan dan aku rungkaikan disebalik yang tersirat dan tersurat.Kenapa rasa sayang aku pada dia membuat aku sendiri rasa perit dan pedih atas penderitaan dia.Aku tahu itu semua ujian ALLAH buat dirinya.Allah menyayangi dia tu sebab ALLAH timpakan ujian buat dia.Bukankah tanda ALLAH mecintai seseorang adalah dengan memberi ujian padaNYA untuk mengukur keimananNYA.Syukur pada ALLAH kerana dia memang memilih jalan ALLAH sebagai matlamat hidupnya.Siapa dia dihatiku biarlah ALLAH saja yg tahu.Siapa dia yang ALLAH akan takdirkan untukku aku sendiri tak tahu.Hanya doa dan pengharapan kepada ALLAH aku panjatkan.Mungkin bila aku katakan pada ramai orang bahagiaku dan harapanku adalah melihat dirinya BAHAGIA cuma kata2 manis yang hanya sekadar kata2.Lantaklah sana.....katalah apa yang nak dikata!.Allah menjadi saksi ketulusan hati ku yang sangat berharap agar  kebahagiaan akan menjadi miliknya dan segala penderitaan akan berkahir.Bila Ya ALLAH..bila??? memang aku selalu bertanya pada diri sendiri.Aku sendiri tidak mampu menolong setiap masalahnya,hanya kata semangat dan doa yang bisa aku hulurkan buat dia yang aku sayangi.Sakit hatiku saat dirinya bagai di hempap batu besar.Saat dirinya tiada pembelaan dan kebenaran tak dapat dipertahankan.Kenapa ALLAH???? kenapa hatiku rasa begitu sakit saat melihat dirinya jatuh tersungkur.ALLAH...........dia sedang melawan arus.Bantulah dia ya ALLAH..Kehidupanya penuh cabaran.Ohhh...ALLAH nak bagi pahala padanya...pahala sabar,pahala redha dengan ketentuan,pahala segala kebaikkan dan penghapus dosa.Yakinlah pada ALLAH....ALLAH MAHA ADIL.semuanya yang berlaku adalah sementara kerana didunia tiada yang kekal abadi melainkan di syurga menanti kebahagiaan yang sejati.ALLAH aku sayang dia tapi kau lebih menyayangi dia.......RASAMU INI RASAKU.......:'(


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima Kasih Sudi Baca,Semoga Bermanfaat ! :)